Picture

Career at OTP Bank

Find out more about vacancies at OTP Bank. We look forward to meeting you!

Vacancies

We are a young and dynamic team, professional, customer and result oriented. We aim to offer you professional challenges, a friendly working environment, development opportunities and facilities to lead a healthy lifestyle.

For the best candidate, we offer extra-salary benefits:

- The experience of an international group;
- An intranet portal with specialist information and a rich catalogue of development courses;
- Purchase of the Bank's products on preferential terms;
- Supplementary medical insurance;
- Meal vouchers;
- Financial benefits in the form of holiday bonuses, collective and individual bonuses.

Upgrade your career with OTP Bank!

We invite you to apply to recrutare@otpbank.md, mentioning the position you are applying for.
If you have not identified a vacancy for your field of training, send us your CV and, depending on availability for the required positions in new projects, we will contact you. We look forward to meeting you and teaming up together!

Business Jobs

Manager relații, Secția Relații Instituții Financiare Internaționale, Direcția Finanțare Specializată și Internațională, Departamentul Tranzacții Bancare Globale

Ce ai de făcut:

  • Monitorizarea şi analiza programelor de finanțare ale Instituțiilor Financiare Internaționale și unităților de implementare a proiectelor internaționale;
  • Inițierea, gestiunea şi menținerea relației Băncii cu Instituțiile Financiare Internaționale și unitățile de implementare a proiectelor internaționale;
  • Gestiunea procesului privind negocierea şi implementarea acordurilor de finanțare cu Instituțiile Financiare Internaționale;
  • Dezvoltarea şi implementarea produselor de finanțare din resursele Instituțiilor Financiare Internaționale;
  • Monitorizarea portofoliului de proiecte realizate în parteneriat cu Instituțiile Financiare Internaționale (linii de credit, proiecte de asistență tehnică, etc.);
  • Asigurarea corespondenței în cadrul relațiilor de parteneriat cu Instituțiile Financiare Internaționale, pregătirea informațiilor diverse la solicitarea Instituțiilor Financiare Internaționale;
  • Promovarea în cadrul Băncii a proiectelor derulate în parteneriat cu Instituțiile Financiare Internaționale şi animarea echipelor comerciale în vederea valorificării resurselor atrase.
  • Alte activități relevante pentru asigurarea relației de parteneriat calitativ cu Instituțiile Financiare Internaționale.

 

Vom aprecia să ai:

  • Experiență în domeniul bancar minim 2 ani;
  • Studii superioare cu profil economic;
  • Cunoștințe ale MS Office la nivelul utilizatorului avansat;
  • Cunoașterea aprofundată a bazei legislative şi normative în domeniul bancar;
  • Cunoașterea limbii engleze la nivel avansat.

    Aplică
Manager Relații Factoring, Secția Factoring, Direcția Finanțare Specializată și Internațională, Departamentul Tranzacții Bancare Globale

Ce ai de făcut:

  • Consilierea clienților și acordarea suportului pentru rețea în vânzarea produsului; 
  • Prospectarea pieței pentru identificarea oportunităților de business și promovare;
  • Comunicarea cu echipele interne și partenerii externi pe subiecte aferente tranzacțiilor;
  • Asigurarea funcțiilor post-vânzare: monitorizarea achitării creanțelor, raportare, îndeplinire buget, etc.
  • Operarea în softul dedicat;
  • Analiza eligibilității tranzacțiilor de Factoring conform DNI în vigoare;
  • Administrarea procesului de perfectare a contractelor și dosarelor de Factoring;
  • Participarea la elaborarea documentelor normative interne și proceselor de business.


Vom aprecia sa ai:

  • Spirit de inițiativă, implicare și perseverență;
  • Abilități excelente de comunicare, relaționare și negociere;
  • Capacitatea de a oferi soluții eficiente pentru problemele identificate;
  • Cunoaşterea fluentă a limbilor: română, engleză, rusă;
  • Cunoaşterea sistemului financiar-bancar și a tehnicilor de vânzare a produsului;
  • Studii superioare economice, financiar-bancare;
  • Experienţă în sistemul financiar - bancar de cel puţin 3 ani.

 

Aplică

Manager relații clienți, Direcția Clienți Corporativi Locali, Departamentul Large Corporate

Ce ai de făcut:

  • Atragerea clienţilor noi din categoria Large Corporate, precum şi în menţinerea clienţilor corporativi existenţi, prin asigurarea serviciilor de înaltă calitate;
  • Formarea, gestiunea şi prezentarea dosarelor de produse pentru clienţii corporativi organelor de decizie; monitorizarea derulării a relaţiei contractuale cu clienţii;
  • Contribuție personală la stabilirea şi dezvoltarea relaţiilor cu clienţii corporativi;
  • Comunicarea și corespondenţa de afaceri cu clienţii corporativi ai Băncii;
  • Formarea, gestiunea şi prezentarea dosarelor de produse pentru clienţii corporativi în atenția organelor de decizie; monitorizarea derulării a relaţiei contractuale cu clienţii;
  • Participarea în cadrul proiectelor de dezvoltare ale Băncii.

 

Vom aprecia să ai:

  • Studii superioare cu profil economic / financiar-bancar;
  • Experienţă în relaționarea cu clienţii minim 3 ani în sistemul bancar;
  • Competențe de analiză a situației economico-financiare a întreprinderii;
  • Orientare către client;
  • Cunoaşterea legislaţiei în vigoare;
  • Cunoaşterea limbilor – română, engleza, rusă;
  • Cunoştinţe avansate în sistemele și aplicațiile informatice (Word, Excel, Power Point).

Aplică

 

Operator Ghișeu Universal, Sucursala Corporativă

Ce ai de făcut:

  • Efectuarea operaţiunilor de casă în numerar și prin virament pentru clienţii Băncii;
  • Promovarea şi vânzarea produselor şi serviciilor Băncii.

 

Vom aprecia sa ai:

  • Studii superioare în domeniul economic/financiar;
  • Experienţă în relaţia cu clienţii, gestiunea numerarului, (într-o funcţie similară va fi un avantaj);
  • Cunoştinţe de utilizator în aplicare MS Office;
  • Abilităţi de comunicare şi  orientare spre client;
  • Cunoașterea limbii române, ruse, engleze;
  • Atenţie la detalii.

 

Aplică

Support Jobs

Șef Direcție Acceptare și Evidență, Departamentul Carduri

Ce ai de făcut:

  • Asigură gestiunea eficientă a Direcției cu implicarea directă în activitatea şi în efectuarea acțiunilor ce ţin de domeniul carduri ca: activități de acceptarea cardurilor bancare la ATM și POS terminale, evidența contabilă pe perimetrul cardurilor bancare, precum și alte activități de externalizare.
  • Asigură planificarea, monitorizarea şi raportarea privind eficienţa funcţionării reţelelor de ATM şi POS-terminale ale băncii;
  • Asigură alinierea proiectelor asociate cu cardurile bancare la strategia Băncii;
  • Înaintează în modul stabilit propuneri de proiect, evoluţii, menite să contribuie la fortificarea poziției Băncii pe perimetrul acceptării cardurilor bancare la plată, cu scopul alinierii la tendinţele pieţei locale şi internaţionale, cât şi mărirea competitivității băncii în domeniul cardurilor bancare;
  • Participă, și după caz, gestionează implementarea proiectelor şi evoluţiilor din domeniul carduri şi procesele asociate acestora, aprobate în modul corespunzător şi în conformitate cu rolul atribuit;
  • Contribuie direct la optimizarea și îmbunătățirea continuă a flux-urilor de procesare, după caz, monitorizează și raportează menținerea indicatorilor de performanță stabiliți;
  • Monitorizează și raportează indicatorii de rentabilitate și propune masuri de optimizare a parcului de ATM/POS terminale;
  • Monitorizează, coordonează și verifică în modul stabilit activitățile și serviciile externalizate din domeniul de gestiune;
  • Gestionează relaţiile cu Sistemele Internaționale de Plată cu carduri în limita competențelor;
  • Pregăteşte analize, rapoarte şi informaţii cu privire la domeniile de activitate dirijate.
  • Asigură controlul datelor raportate atât pe intern, cât şi pe extern, inclusiv raportarea către BNM, OTP Grup, Sistemele Internaţionale de Plăţi și alți solicitanți autorizați a informațiilor pe domeniul de gestiune;
  • Elaborează sarcini tehnice ce țin de implementarea și respectarea reglementărilor stabilite în domeniul cardurilor bancare, dezvoltarea și optimizarea proceselor.

 

Vom aprecia să ai:

  • Experiență în poziții similare de cel puțin 3 ani;
  • Experienţa în domeniul de competență de cel puțin 5 ani;
  • Studii superioare economice/financiare/tehnice;
  • Cunoaşterea particularităţilor operaţiunilor aferente domeniului vizat;
  • Cunoașterea avansată a domeniului acceptare carduri la plată prin intermediul dispozitivelor speciale (POS terminale, ATM, Tap-to-Phone, Parcomate);
  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniul de competență al Direcției/ Departamentului;
  • Experiență cu privire la gestiunea relațiilor cu Sistemele Internaționale de Plată;
  • Cunoaşterea limbii române, ruse și engleze;
  • Cunoştinţe operare PC: Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint);
  • Capacitatea de a analiza situații specifice;
  • Proactivitate și orientare către client.

Aplică

Inginer Acceptare, Direcția Acceptare și Evidență, Departamentul Carduri

Ce ai de făcut:

  • Administrarea rețelei de Comercianți și POS terminale a Băncii;
  • Inițierea și întreținerea relațiilor cu Comercianții Băncii în plan tehnic;
  • Elaborarea instrucțiunilor de utilizare a dispozitivelor de acceptare a cardurilor bancare la plată a Băncii;
  • Efectuarea instructajului privind utilizarea POS terminalelor la sediile Comercianților cât și a angajaților OTP Bank;
  • Efectuarea rapoartelor pentru Comercianți și a celor periodice privind activitatea de Acceptare;
  • Asigurarea mentenanței tehnice a rețelei de dispozitive de acceptare a cardurilor bancare la plată a Băncii de Nivel-1 și Nivel-2 cât și participarea cu Furnizorul în asigurarea mentenanței de Nivel-3;
  • Verificarea, procesarea și executarea solicitărilor privind acceptarea cardurilor bancare prin intermediul dispozitivelor de acceptare a cardurilor bancare la plată a Băncii;
  • Aplicarea în practică a cerințelor și recomandărilor legislației naționale cât și a Regulilor Sistemelor Internaționale de Plată Visa/Mastercard în domeniul acceptării cardurilor bancare la plată;
  • Elaborarea proiectelor, sarcinilor tehnice şi a documentaţiei normative interne ce ţin de activitatea Direcției;
  • Îmbunătăţirea continuă a performanţelor serviciilor şi proceselor sale, inclusiv prioritatea acordată satisfacţiei, necesităţilor şi aşteptărilor părţilor interesate;
  • Îndeplinirea altor sarcini la cererea superiorilor ierarhici în cadrul funcţiei şi competenţelor deţinute.

Vom aprecia să ai:

  • Cunoasterea avansată a domeniului acceptare carduri la plată prin intermediul dispozitivelor speciale (POS terminale, ATM, Tap-to-Phone, Parcomate)
  • Cunoaşterea limbii române, ruse. Engleza – un avantaj;
  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniul cardurilor şi a standardelor de contabilitate bancară;
  • Cunoştinţe poziție:
  • MS Office;
  • particularitățile legate de lucrul dispozitivelor de acceptare a cardurilor bancare la plată;
  • experiență de comunicare cu Sistemele Internaționale de Plăți, Centre de Procesare Carduri Bancare cât și Furnizorii de dispozitive speciale;
  • Studii superioare tehnice;
  • Experienţă practica de cel puțin 5 ani în poziții similare și/sau alte domenii conexe (acceptarea carduri bancare);
  • Orientare spre rezultat;
  • Orientare spre client;
  • Cooperare.

Aplică

Manager Relații Publice, Secția Relații Publice și Responsabilitate Socială Corporativă

Ce ai de făcut?

  • Elaborarea şi implementarea planului anual de comunicare și evenimente;
  • Implicare în elaborarea și implementarea strategiei de creștere a gradului de recunoaștere a brandului pe piață;
  • Gestionarea relațiilor cu mass-media și partenerii băncii;
  • naliză și press monitoring;
  • Crearea de conținut creativ și autentic;
  • Elaborarea și implementarea campaniilor de comunicare și sociale;
  • Gestionarea paginilor băncii pe social media media - LinkedIn, Instagram, Facebook, Youtube, inclusiv anumite secțiuni și pagini pe website;
  • Redactarea și coordonarea principalelor publicaţii instituţionale ale băncii;
  • Colaborarea cu subdiviziunile OTP Group și subsidiarele grupului pe domeniile de referință.

Vom aprecia să ai:

  • Experienţă de cel puțin un an în domeniul Comunicare, PR, jurnalism, marketing sau domenii conexe;
  • Abilităţi excelente de comunicare scrisă şi orală;
  • Inițiativă și creativitate;
  • Abilitatea de a lucra în echipă, precum și independent;
  • Cunoaşterea aprofundată a aplicaţiilor MS Office, Adobe Illustrator va constitui un avantaj;
  • Cunoaşterea limbilor: româna, rusa, engleza la nivel avansat;
  • Permis de conducere categoria B, experiență de condus.

Aplică

Analist Financiar, Secția Angajamente Retail, Centrul de Procesare Servicii Clienți

Ce ai de făcut?

  • Asigură verificarea integrității dosarelor de credit cu garantii reale și corespunderea acestora cu cerințele DNI prin aplicațiile de scorare;
  • Asigură setarea în SIB facilitățile de credit și anume – eliberarea creditelor, inregistrarea garantiilor, rambursarea (anticipată, totală), restructurarea, etc.;
  • Asigură analiza solicitărilor care conform DNI sunt aprobate in afara aplicațiilor de scorare cum ar fi restructurări, derogări și altele;
  • Perfectarea contractelor non standarde si celor care nu sunt incorporate in aplicațiile de scorare aferente facilitaților de credit cu garantii reale aprobate, acorduri adiționale si altele conform prevederilor DNI;
  • Perfectarea contractelor de gaj a bunurilor mobile, de amanet si acorduri adiționale la acestea;
  • Perfectarea demersurilor, permisiunilor, scrisorilor prevăzute de DNI;
  • Înregistrarea in baze de date interne a dosarelor de credit procesate imediat după procesarea acestora.

 

Vom aprecia să ai:

  • Experiență de muncă în sistemul financiar-bancar minim 1 an în domeniul creditării;
  • Studii superioare financiar - bancare/economice;
  • Cunoașterea Microsoft Office la nivel avansat si a sistemelor si aplicațiilor informatice specifice;
  • Capacitate de analiză şi sinteză;
  • Atenție la detalii şi abilități de identificare a riscurilor aferente activității creditare;
  • Cunoașterea limbilor: româna, rusa, engleza - avantaj;
  • Păstrarea confidențialității informației.

    Aplică

Manager Campanii, Secția Marketing și Cercetări, Departamentul Marketing, Gestiunea Produselor și Experienței Clienților

Ce ai de făcut:

  • Vei lansa și monitoriza campanii de marketing pentru produsele și serviciile băncii;
  • Vei planifica și urmări KPI-urile de marketing pentru atingerea obiectivelor pe termen lung;
  • Vei identifica modalitățile de optimizare a campaniilor, pentru a eficientiza comunicarea cu publicul țintă;
  • Vei lansa inițiative de optimizare a eforturilor și costurilor de marketing;
  • Vei participa la elaborarea planurilor, bugetului și strategiei de marketing;
  • Vei scrie articole pentru presă, descrieri de produse, texte pentru site etc. și vei contribui la dezvoltarea și implementarea    planurilor de comunicare comercială.
  • Asigurarea coerenței suporturilor de comunicare comercială pe toate platformele și alinierii acestora la principiile definite în manualului de Identitate Corporativă;
  • Monitorizarea competiției prin prisma promovării produselor și serviciilor bancare, identificarea avantajelor competitive și a oportunităților de dezvoltare;

Vom aprecia să ai:

  • Experiență demonstrată, de minim 3 ani, în Marketing și/sau Media Planning;
  • Studii superioare în domeniul Economie, Marketing sau PR;
  • Pasiune pentru marketing, comunicare și noutățile din domeniu (tendințe, tehnologii etc.);
  • Abilităţi excelente de comunicare verbală şi scrisă, de relaționare și comunicare;
  • Un spirit creativ, proactiv și perseverent în soluționarea sarcinilor complexe;
  • Abilități analitice, de planificare, organizare și orientare spre rezultat;
  • Un discurs fluent în româna și rusă. Cunoașterea limbii engleze la un nivel avansat va constitui un avantaj.
Manager produs carduri, Secția Daily Banking, Departamentul Marketing, Gestiunea Produselor și Experienței Clienților

Ce ai de făcut:

  • Elaborarea și dezvoltarea ofertelor aferente produselor de carduri de debit destinate persoanelor fizice;
  • Crearea planurilor / campaniilor de promovare aferente și urmărirea derulării/executării lor prin prisma rezultatelor înregistrate;
  • Propunerea de revizuire a prețurilor și/sau ofertelor dedicate aferent produselor respective, în funcție de evoluția pieței, necesităților adresate de clienți;
  • Alinierea actelor normative interne la legislația în vigoare și asigurarea elaborării fluxurilor de lucru în conformitate cu acestea;
  • Vei beneficia de o experiența internațională a Grupului OTP, prin participarea în grupuri comune de lucru, seminare de aprofundare cunoștințe, training-uri dedicate.

Vom aprecia să ai:

  • Dorința de învățare, spirit de colaborare și inițiativă;
  • Experiență minimă de 2 ani în cadrul domeniului financiar-bancar, în aria de creditare persoane fizice;
  • Studii superioare în domeniul financiar-bancar/ economic;
  • Cunoașterea cadrului normativ financiar-bancar;
  • Cunoașterea tehnico-comerciale specifice produselor bancare;
  • Cunoașterea limbilor română, rusă; engleză - va fi un avantaj;
  • Atenție la detalii și orientare spre rezultat.

Aplică

Specialist Managementul fondului Imobiliar și Arhitectura, Secția Administrare Generală, Patrimoniu și Investiții, Departamentul Achiziții, Administrare Generală și Investiții

Ce ai de făcut:

  • Definirea tipurilor de obiective imobiliare necesare, mărimea spațiilor prognozate;
  • Verifică nivelul de corespundere a locațiilor identificate din punct de vedere tehnic cu normele și standardele băncii;
  • Elaborează schițe de amplasare a locurilor de muncă, planimetria încăperilor cu amenajările conform standardelor băncii;
  • Asigură elaborarea volumelor de lucrări necesare pentru proiectele de invesții în derulare conform schiței de proiect;
  • Îndeplinește cerințele înaintate de organele de control sanitar, ecologic, antiincendiar;
  • Face studii privind gradul de ocupare a spațiilor închiriate / proprietate și propune soluții de reamenajare privind eficientizarea spațiilor/încăperile.

Vom aprecia să ai:

  • Studii superioare în domeniul Arhitecturii, construcției;
  • Experiență de muncă minimă de 3 ani;
  • Cunoașterea programelor necesare pentru elaborarea schițelor de proiect(Autocad, Arhicad);
  • Cunoașterea caracteristicelor tehnice şi constructive principiale în domeniul construcțiilor, ș.a;
  • Cunoașterea condițiilor tehnice de exploatare a încăperilor;
  • Cunoştinţe de baza de aplicare a MS Office (Word, Power Point);
  • Cunoașterea limbilor: romană, rusă, engleză;
  • Posedarea permisului de conducere (cu disponibilitate pentru deplasări);
  • Abilităţi analitice şi de sinteză;
  • Mobilitate, flexibilitate;
  • Orientare spre rezultat.

Aplică

Analist operațional, Secția Angajamente Retail, Centru de Procesare Servicii Clienți

Ce ai de făcut:

  • Asigură setarea în SIB a facilităților de credit destinate consumatorilor și anume – eliberarea creditelor, rambursarea (anticipată, totală), restructurarea, etc.;
  • Asigură verificarea dosarelor de credit destinate consumatorilor, în corespunderea acestora cu normele interne și în ceea ce privește securitatea, calitatea, conformitatea, imparțialitatea și estimarea riscurilor operaționale.
  • Asigură supravegherea zilnică a operațiunilor efectuate și raportarea activităților.

Vom aprecia să ai:

  • Cunoașterea legislației financiar – bancare, în special domeniul creditării;
  • Cunoașterea produselor bancare dedicate consumatorilor;
  • Experiență în domeniul bancar, în domeniul creditării va fi un avantaj;
  • Studii superioare cu profil economic.
  • Responsabilitate, obiectivitate și imparțialitate;
  • Gîndire analitică;
  • Păstrarea confidențialității informației;
  • Cunoașterea la nivel avansat: MS Office, sisteme și aplicații informatice specifice bancare;
  • Cunoașterea limbii române și ruse.

Aplică

Încasator, Secția Încasare Numerar, Direcția Gestiune Numerar Centru de Procesare Servicii Clienți

Ce ai de făcut:

  • Asigură pregătirea, primirea, predarea și transportarea valorilor către/ de la Banca Națională, Băncile Comerciale, subdiviziunile Băncii și Agenții economici;
  • Asigură verificarea și pregătirea, primirea și transportarea - valorilor la exportul de valuta sau asigură predarea valorilor în valută la import numerar;
  • Asigură alimentarea/ descărcarea ATM-urilor/ MBA off-site conform DNI în vigoare;
  • Coordonează activitatea zilnică a echipei de încasare în caz de înlocuire a încasatorului coordonator;
  • Asigură evidenta stricta a deplasării la punctele de colectare (Agenți Economici) conform rutelor și graficilor stabilite;
  • Asigură predarea numerarului în Tezaurul Central al Băncii la întoarcerea de pe rută pe parcursul zilei operaționale sau depozitarea sigură a acestora în Tezaurul Serviciului Încasare;
  • Asigură integritatea genților cu valori încasate, pentru care poartă răspundere materiala deplină;
  • Asigură confidențialitatea informațiilor și a datelor referitoare despre numerarul primit/ predat și transportat;
  • Îmbunătățește continuu performanțele proceselor sale, inclusiv prioritatea acordată satisfacției necesităților și așteptărilor clienților și altor părți interesate, elaborează propuneri pentru optimizarea/ îmbunătățirea proceselor aferente prestării serviciilor de încasare;
  • Respectă strict prevederile legislației în vigoare și documentelor normative interne;
  • La indicația superiorului ierarhic va exercita alte sarcini ce țin de activitatea Băncii.

Vom aprecia să ai:

  • Studii superioare incomplete sau speciale;
  • Experiență de muncă în domeniu;
  • Cunoașterea limbilor: române, ruse;
  • Capacitatea de a analiza situații specifice;
  • Abilitate înaltă de verificare și control;
  • Capacitatea de a înțelege și aprecia riscurile operaționale.

Aplică

Șofer Încasator mun. Bălți, Secția Încasare Numerar, Direcția Gestiune Numerar, Centrul de Procesare Servicii Clienți

Ce ai de făcut:

  • Responsabil material deplin față de bunurile încredințate de bancă în scopul îndeplinirii obligațiunilor funcționale;
  • Conduce în siguranță, cu atenție sporită transportul special al Băncii în conformitate cu regulamentul circulației rutiere și a Documentelor Normative Interne în vigoare, în scopul prevenii deteriorării și accidentării acestuia;
  • Efectuează zilnic controlul aferent pregătirii tehnice de exploatare a transportului auto special;
  • Respectă actele cu privire la exploatarea transportului auto, staționarea acestuia și normele de conducere;
  • Îndeplinește funcțiile de serviciu ale încasatorului în cazul înlocuirii acestuia, și anume:
  • Asigură pregătirea, primirea, predarea și transportarea valorilor către/de la Banca Națională, Băncile Comerciale și subdiviziunile Băncii;
  • Asigura colectarea și transportarea valorilor de la Agenții economici;
  • Asigură verificarea, primirea, transportarea și predarea valorilor in cadrul operațiunilor de export/import a valutei străine;
  • Asigură alimentarea/descărcarea ATM-urilor/ MBA off-site conform DNI în vigoare;
  • Asigură evidenta stricta a deplasării la punctele de colectare (Agenți Economici);
  • Asigură predarea numerarului în Tezaurul Central al Băncii la întoarcerea de pe rută pe parcursul zilei operaționale;
  • Asigură depozitarea genților cu numerar în afara zilei operaționale;
  • Asigura integritatea genților cu valori încasate, pentru care poartă răspundere materiala deplina;
  • Asigură confidențialitatea informațiilor și a datelor referitoare despre numerarul primit/ predat și transportat;
  • Îmbunătățește continuu performanțele proceselor sale, inclusiv prioritatea acordată satisfacției necesităților și așteptărilor clienților;
  • Respectă strict prevederile legislației în vigoare și documentelor normative interne;
  • La indicația superiorului ierarhic va exercita alte sarcini ce țin de activitatea Băncii.

Vom aprecia să ai:

  • Cunoașterea limbii române și ruse la nivel înalt;
  • Cunoașterea legislației în vigoare aferentă activității bancare;
  • Cunoașterea procedurilor bancare;
  • Capacitatea de a analiza situații specifice;
  • Abilitate înaltă de verificare și control;
  • Capacitatea de a înțelege și aprecia riscurile operaționale;
  • Deținere permis conducere categoria C și experiența 1 an.

Aplică

Control Jobs

Șef Direcția Prevenirea Spălării Banilor, Departamentul Conformitate

Ce ai de făcut:

  • Analiza disfuncționalităților depistate în domeniul KYC,prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului, embargouri și sancțiuni, identificarea riscurilor şi propunerea de măsuri preventive;
  • Sub supravegherea Șefului Departamentului Conformitate și AMLO al Băncii, coordonează activitatea de KYC,  prevenire a spălării banilor şi finanţării terorismului, embargouri și sancțiuni, organizează funcționarea eficientă a Direcției;
  • Participă la proiectele Băncii și contribuie cu expertiza în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului, embargouri și sancțiuni;
  • Implementează standardele OTP (transpunerea normativelor, rapoartelor) în domeniul preveniri şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului inclusiv privind aplicarea conceptului „Cunoaşteţi Clientul” şi normelor aplicate din perspectiva regimului de sancţiuni şi embargouri;
  • Elaborează documentele normative interne în domeniul KYC, prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului embargouri și sancțiuni;
  • Analizează operaţiunile suspecte identificate şi întocmeşte documentaţia necesară pentru fundamentarea deciziilor de raportare a tranzacţiilor suspecte, în calitate de MLRO;
  • Asigură filtrarea clienților cu listele internaționale de sancțiuni și PEP;
  • Sensibilizează staful operațional al Băncii prin aplicarea unui program de instruire anual corespunzător în domeniul prevenirii şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului, regimului de sancțiuni;
  • Stabilește relații corespunzătoare cu celelalte servicii suport, oferă sprijin în rezolvarea problemelor aferente ariei lor de expertiză;
  • Organizarea raportării interne și externe (către OTP HQ) în domeniul prevenirii şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului.

Vom aprecia să ai:

  • Studii superioare cu profil economic;
  • Experiență de lucru în domeniul bancar, 3 ani, preferabil în domeniul controlului intern/riscului operaţional/prevenirii spălării banilor/legalitatăţii/auditului;
  • Cunoașterea procedurilor și a legislației în vigoare și reglementărilor în domeniile prevenirii spălării banilor și finanțării terorismului și sancțiunilor internaționale;
  • Cunoașterea limbilor: română, rusă și engleză;
  • Capacitatea de a analiza situații specifice;
  • Capacitatea de analiză a situațiilor legate de disfuncționalitățile depistate în domeniile prevenirii spălării banilor și finanțării terorismului, sancțiuni internaționale, privind riscurile de non-conformitate repetate;
  • Abilitate înaltă de verificare și control, gândire strategică;
  • Abilitați de comunicare eficientă (scrisă și verbală) și proactivitate.

Aplică

Auditor IT, Direcția Audit IT și Audit de Proces, Departamentul Audit

Ce ai de făcut:

Auditul intern a proceselor de business / IT / SI:

  • Participă la realizarea misiunilor de audit, fiind ghidat de către auditorului senior, Șeful Direcției, în termenii și bugetele stabilite în planul anual de audit;
  • Evaluează, monitorizează şi analizează riscurile aferente activităţilor desfăşurate de către Bancă;
  • Participă împreună cu Echipa și asigură efectuarea controalelor de audit independente a activităților subdiviziunilor structurale ale Băncii, sistemelor IT critice ale Bancii;
  • Analizează şi sistematizează informaţiile obţinute în urma controalelor efectuate, redactează şi prezintă către Şeful Departamentului rapoartele privind controlul;
  • Identifică și asigură înaintarea recomandărilor de înlăturare a încălcărilor admise ale reglementărilor Băncii Naţionale a Moldovei, a legislaţiei fiscale, a actelor normative interne ale Bănci, precum şi contribuie la prevenirea în viitor a acestora;
  • Participă la elaborarea programelor de control, a actelor normative interne ale băncii;

Vom aprecia să ai:

  • Experienţă de muncă în sistemul bancar sau companii de consultanţă și IT de cel puţin 2 ani;
  • Experienţă în efectuarea auditului IT si SI şi analizei financiare în cadrul băncilor şi/sau instituţiilor financiare;
  • Studii superioare în domeniul financiar/economic;  
  • Cunoaşterea actelor normative, a regulamentelor, procedurilor şi instrucţiunilor emise de Bancă Naţională a Moldovei ce ţin de activitatea instituţiilor financiare;
  • Cunoaşterea sistemelor de control intern în cadrul instituţiilor financiare, a metodologiei şi procedurilor aplicate în cadrul controlului;
  • Experiență și cunoștințe /certificarea CISA;
  • Capacitate de analiză, verificare şi procesare a datelor cu caracter economic-financiar și informațional;
  • Capacitatea de a înţelege, aprecia şi evalua riscurile specifice activităţilor financiare;
  • Cunoaşterea obligatorie a limbilor: română, rusă, engleză;
  • Cunoştinţe operare PC: Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, MS Access);
  • Capacităţi organizatorice, abilităţi de comunicare;
  • Spirit de observaţie şi atenţie la detalii;
  • Rezistenţă la stres și spirit de echipă.

Aplică

Specialist Securitate Carduri Senior, Secția Securitatea Cardurilor Bancare, Departamentul Securitate Bancară

Ce ai de făcut:

  • Dezvoltarea și implementarea măsurilor de securitate: Crearea și aplicarea de strategii, reguli și scenarii pentru prevenirea și detectarea fraudelor. Implementarea și utilizarea tehnologiilor de avansate pentru a detecta și preveni fraudele în timp real.
  • Monitorizarea tranzacțiilor: Supravegherea tranzacțiilor efectuate cu cardurile bancare pentru a identifica activitățile suspecte sau neobișnuite.
  • Investigarea fraudelor: Cercetarea tentativelor și cazurilor de fraudă, comunicarea cu clienții și subdiviziunile băncii pentru diminuarea impactului și înțelegerea metodele folosite și a preveni incidente similare în viitor.
  • Colaborarea interdepartamentală: Comunicare și colaborare cu alte subdiviziuni, cum ar fi IT, AML relații cu clienții, pentru a asigura o abordare integrată în prevenirea fraudelor.
  • Analiza riscurilor: Evaluarea riscurilor asociate cu tranzacțiile și activitățile legate de cardurile bancare.
  • Raportarea activităților suspecte: Comunicarea tranzacțiilor și activităților suspecte către autoritățile competente și departamentele interne relevante și elaborarea rapoartelor periodice aferente activității.
  • Tratarea reclamațiilor clienților: Gestionarea plângerilor și petițiilor clienților legate de tranzacțiile frauduloase, erori de procesare, bunuri nelivrate și inițierea procedurilor de dispută (chargeback, second presentment, arbitraj etc.).
  • Instruirea personalului: Organizarea și desfășurarea sesiunilor de formare pentru angajații băncii în domeniul prevenirii fraudelor.
  • Campanii de conștientizare și comunicarea cu clienții: Organizarea de campanii de conștientizare pentru clienți și angajați privind riscurile de fraudă și măsurile de prevenire. Informarea utilizatorilor de servicii de plată despre tipurile de fraude și măsurile de securitate prin diverse canale de comunicare, inclusiv telefonic.
  • Actualizarea continuă a cunoștințelor: Participarea la cursuri de formare și conferințe pentru a rămâne la curent cu cele mai recente tendințe și tehnici de fraudă și metode de prevenire.
  • Feedback și îmbunătățire continuă: Colectarea feedback-ului de la clienți și angajați pentru a îmbunătăți constant procesele și măsurile de securitate.

Vom aprecia să ai:

  • Studii superioare în domeniul financiar/economic;
  • Cunoașterea actelor normative, a regulamentelor, procedurilor și instrucțiunilor emise de Banca Națională a Moldovei și legilor ce țin de activitatea instituțiilor financiare;
  • Experiență de muncă în sistemul financiar-bancar sau în domeniul sistemelor de plăți, cel puțin 2 ani;
  • Cunoștințe privind modul de funcționare a cardurilor și al operațiunilor cu carduri, a reglementărilor sistemelor internaționale de plăți Visa/Mastercard;
  • Reacție promptă, găsirea și propunerea unor soluții rapide și cât mai corecte din punct de vedere al riscului;
  • Rezistență la stres, implicare, insistență, multi-tasking și lucru în echipă;
  • Cunoștințe avansate de aplicare: MS Office (Word, Excel, PowerPoint, MS Access);
  • Cunoașterea obligatorie la nivel avansat a limbilor: română, rusă, engleză.

Aplică

IT jobs

Coordonator Securitate Informațională, Secția Securitate Informațională, Departamentul Securitate Bancară

Ce ai de făcut:

  • Participă la procesul de planificare a activităților aferente securității informaționale și analiză a riscurilor;
  • Monitorizează și raportează despre statutul activităților planificate;
  • Participă la elaborarea și revizuirea documentelor normative interne aferente securității informaționale;
  • Participă la procesul de instruire al personalului privind cerințele securității informaționale;
  • Înaintează propuneri pentru îmbunătățirea proceselor aferente securității informației;
  • Gestionează procesul de inventariere și clasificare a resurselor informaționale din cadrul băncii;
  • Gestionează procesul de gestiune a accesului. Participă la procesul de acordare/modificare/retragere/revizuire a drepturilor de acces ale angajaților Băncii la sistemul informațional și informațiile cu acces limitat. Automatizează procesul de gestiune a accesului prin intermediul sistemului de gestiune a identității și accesului;
  • Se implică în procesul de gestiune a mijloacelor criptografice;
  • Gestionează sistemele de securitate și documentează procedurile operaționale (SIEM, WAF, ATP, Proxy, DLP, Mail gate, scaner de vulnerabilități ș.a.);
  • Prezintă propuneri și implementează măsuri de protecție a activelor informaționale (servere, stațiilor de lucru și echipamentului de rețea, aplicații);
  • Înaintează propuneri și implementează măsuri de securizare a comunicațiilor electronice;
  • Integrează cerințele de securitate în proiectele și dezvoltările în derulare din cadrul Băncii;
  • Este implicat în procesul de gestiunea a riscurilor aferente furnizorilor de servicii;
  • Este implicat în procesul de gestiune a incidentelor de securitate informațională;
  • Este implicat în procesul de asigurare a continuității activităților aferente securității informaționale (doar procesele și sistemele gestionate de securitatea informațională);
  • Monitorizează respectarea normelor de securitate și efectuează teste de securitate;
  • Este implicat în misiunile de audit care derulează în cadrul Băncii prin furnizarea informației aferente domeniului său de activitate și implementarea măsurilor planificate de înlăturare a constatărilor;
  • Monitorizarea respectării cerințelor de securitate;
  • Alte activități aferente securității informației.

 

Vom aprecia să ai:

  • Studii superioare în domeniul securității informaționale sau a tehnologiilor informaționale;
  • Cunoștințe de bază a standardelor și bunelor practici în domeniul securității IT (ISO 27000, NIST);
  • Cunoștințe tehnice de bază în domeniul securității informaționale și tehnologiei informației și comunicațiilor; (Rețea, Sisteme de operare, Antivirus, SIEM, Anti SPAM, DLP, altele);
  • Abilități de comunicare, capacitatea de a explica concepte și informațiile de securitate clientului intern;
  • Abilități de analiză orientată pe riscuri;
  • Responsabilitate, adaptabilitate și flexibilitate;
  • Orientare spre rezultat și orientare spre client;
  • Cunoașterea limbii engleze nivel mediu (citirea / întocmirea documentației tehnice, corespondență).


Aplică

Analist sistem, Secția Studii și Dezvoltare

Ce ai de făcut:

  • Contribui activ la proiectarea și implementarea soluțiilor tehnice, împreună cu echipa din care faci parte;
  • Propui îmbunătățiri/dezvoltari ale sistemelor existente și urmărești proiectele de la stadiul de pregătirea specificațiilor până la faza de stabilizare;
  • Colaborezi cu furnizorii de software și stabilești specificațiile tehnice;
  • Ești responsabil de analiza cerințelor business și crearea planului logic pentru dezvoltare IT;
  • Planifici funcționalitatea/stratul logic/fluxurile de lucru/ecranele/tabelele de date/interfețele și transformi cerințele de business în cerințe IT;
  • Planifică, definește testele de regresie/unitate/sistem/utilizator;
  • Responsabil cu suportul de nivel 2 si 3 pentru CORE Banking System.

 

Vom aprecia să ai:

  • Studii superioare în domeniul economic sau al tehnologiilor informaționale;
  • Experiență de minim 2 ani în domeniul bancar;
  • Cunoașterea proceselor bancare;
  • Cunoștințe profunde în straturi funcționale și logice ale unei aplicații IT / grup de aplicații;
  • Experiență în programe de implementare IT importante (înlocuirea sistemului bancar de bază, implementarea sistemelor bancare electronice etc.);
  • Abilități de proiectare a fluxurilor business/tehnice de integrare;
  • Cunoașterea metodologiilor relevante (PMP, SDLC, Agile);
  • Experiența in SQL, PL/SQL (nivel mediu) este de asemenea un avantaj;
  • Experiență în proiecte gestionate în mediul multinațional;
  • Experiență în activități bancare și servicii IT bancare;
  • Abilități excelente de comunicare, management și prezentare.


    Aplică
Analist Producţie Informatică – Parametraj și Suport, Secția Centrul de Exploatare, Departamentul Tehnologii Informaționale

Ce ai de făcut:

  • Asigurarea parametrizării per ansamblu și definirea parametrilor în sistemele bancare din gestiune, cu asigurarea integrității globale a parametrizării de sistem a acestora;
  • Mentenanța si crearea scripturilor necesare parametrajului/ configurării sistemelor funcționale aferente core-bankingului;
  • Pregătirea parametrizării pentru noile versiuni a aplicațiilor/sisteme bancare din gestiune, cu planificarea și modificarea eșalonată a parametrizărilor existente în mediul de producție;
  • Acordarea suportului privind versiunile de livrare în teste şi producţie aferente mentenanței evolutive și corective a sistemelor bancare;
  • Acordarea suportului privind identificarea şi formalizarea cazurilor de erori sau incidente funcționale ale aplicațiilor /sisteme bancare din gestiune;
  • Înregistrarea și remedierea anomaliilor și incidentelor raportate aferent funcționării componentelor sistemului informatic al băncii;
  • Monitorizarea asigurării unor termeni rezonabili de corecţie (prin dezvoltare, testare funcţională şi omologare bancară) a incidentelor funcționale aferente componentelor sistemului informatic al băncii.

Vom aprecia să ai:

  • studii superioare cu profil economic;
  • experiența de activitate în sistemul financiar-bancar constituie un avantaj;
  • experiență de lucru în bancă în domeniul creditării de cel puțin 3 ani constituie un avantaj;
  • cunoștințe medii/avansate ale limbii engleze;
  • cunoștințe medii/avansate ale limbii ruse constituie un avantaj;
  • cunoștințe temeinice profil tehnic în domeniu IT constituie un avantaj;
  • gândire inovativă, capacitate de studiu, analiză şi sinteză, judecată rapidă;
  • rezistenţă la sarcini repetitive şi situaţii de stres;
  • flexibilitate şi autodezvoltare.

 

Aplică